Vårt lager- och beställningssystem PlanOrder hjälper kliniker i alla storlekar att spara tid och pengar. Det är enkelt att använda och ger dig kontroll över din förbrukning.
Lager- och beställningssystemet PlanOrder hjälper kliniker i alla storlekar att spara tid och pengar. Det är enkelt att använda och ger dig kontroll över din förbrukning.
I Sverige är PlanOrder installerat på hundratals kliniker i olika storlekar. Svaren från 2019s användarundersökning visar att de har fått en bättre överblick på sitt lager och att de gärna rekommenderar systemet till andra kliniker.
PlanOrder spar både administrationstid och pengar som i sin tur leder till många fördelar för alla på kliniken.
Tack vare PlanOrder sparar din klinik tid på att slippa bevaka lagerstatus och beställa varor manuellt, så personalen kan fokusera på det viktiga. Genom att effektivisera lagerhållningen minskar också risken för felbeställningar och kliniken lagerhåller bara produkter med god hållbarhet. De varor som kommer först, förbrukas också först. Dessutom sparar kliniken både fraktkostnader och miljö tack vare regelbundna, men färre, beställningar.
Stångå Tandkliniks personal som använder PlanOrder. Läs om deras framgång här.
Funktioner och support i PlanOrder
Kliniker har använt PlanOrder i över tio år och vi på Plandent fortsätter kontinuerligt att förbättra systemet utifrån våra kunders behov samt digitala utvecklingen. Med PlanOrder får du bland annat följande funktioner och support:
Det är enkelt att använda PlanOrder. Kliniken går igenom sin beställningshistorik tillsammans med en av våra förbrukningskonsulter och väljer ut vilka varor som används frekvent och som ska finnas i systemet. På så vis får kliniken en bra överblick över vilka produkter som förbrukas mest och som behöver vara lätt tillgängliga.
Kompletteringsvaror som inte beställs så ofta, och som inte ingår i lagersystemet, kan enkelt läggas till beställningen genom att bläddra i läsarens produktkatalog eller den smidiga sökfunktionen.
Smart lådsystem
Varje produkt får två lagerlådor med QR-etiketter på produkten. När den första lådan är slut registreras lådans etikett i en ”läsare”. Därefter används säkerhetslagret i låda nummer två. Din order skickas iväg automatiskt på det förutbestämda leveransdatumet, men du kan även välja att lägga den manuellt direkt.
När leveransen kommer fylls lådorna på igen. När man slipper göra manuella beställningar minskar också risken för felbeställningar.
Hjelte Tandvård som använder PlanOrder. Läs om hur PlanOrder hjälper dem att spara tid här.
Vi hjälper gärna till att göra din vardag enklare!
Skicka e-post till planorder@plandent.se eller hör av dig till din lokala säljare här på sidan.
Ladda ned vår PlanOrder-broschyr (PDF-dokument, 438 kB) för att lära dig mer om hur lager- och beställningssystemet kan hjälpa din klinik.